Ciberatac: quins serveis hi ha disponibles a la seu electrònica del SEPE per a persones i empreses?

Ja s’han restablert alguns dels serveis en l’àmbit de la protecció per desocupació a la seu electrònica del SEPE per a ciutadans i empreses després dels incidents de seguretat que han afectat els sistemes informàtics de l’organisme. D’aquesta manera a partir del 22 de març ja es poden realitzar alguns tràmits.

Com ja l’hem informat, l’atac informàtic sofert pel SEPE el passat 9 de març ha paralitzat els serveis de l’organisme a través d’internet i l’atenció a les seves oficines. 

Segons informa el SEPE al seu web, ja s’han restablert alguns dels serveis en l’àmbit de la protecció per desocupació a la seu electrònica del SEPE per a ciutadans i empreses després dels incidents de seguretat que han afectat els sistemes informàtics de l’organisme.

D’aquesta manera a partir del 22 de març és possible realitzar els següents tràmits:

Per a les persones és possible:

  • Demanar cita prèvia.
  • Sol·licitar i reconèixer la prestació contributiva.
  • Sol·licitar la prestació i subsidi per desocupació.
  • Presentar el formulari amb la presol·licitud individual de les prestacions per desocupació.
  • Obtenir un certificat de la prestació.
  • Realitzar una simulació del càlcul de la prestació.
  • Realitzar la pròrroga semestral d’un subsidi.
  • Realitzar la declaració anual de rendes per a subsidis de més grans de 52 anys.
  • Modificar les dades bancàries.
  • Realitzar la comunicació d’una situació personal, familiar, laboral o de rendes.
  • Donar de baixa la prestació.
  • Realitzar el desistiment de la sol·licitud.

Encara NO ÉS POSSIBLE realitzar:

  • Consultar les dades i els rebuts de la prestació.
  • Verificar documents electrònics.

Per a les empreses és possible:

  • Realitzar la comunicació dels períodes d’activitat.
  • Realitzar la comunicació dels certificats d’empresa.
  • Realitzar la comunicació d’altes inicials per expedients de regulació d’ocupació per ocupadors.
  • Realitzar la consulta dels certificats d’empresa per l’empresari.
  • Realitzar la transmissió prèvia de dades sobre acomiadaments col·lectius, suspensió de la relació laboral i reducció de jornada prevista en l’Ordre ESS/982/2013.
  • Presentar la sol·licitud col·lectiva de prestacions derivada d’ERTO com a conseqüència de la COVID-19.
  • Presentar la sol·licitud col·lectiva de fixos discontinus desafectats d’ERTO COVID-19.

En aplicació de l’article 32.4 de la Llei 39/2015, del 1 d’octubre, a causa de les dificultats tècniques que han impedit la comunicació de fitxers entre els dies 9 i 17 de març de 2021, s’amplia fins al 26 de març el termini per a la remissió dels fitxers de comunicació de períodes d’activitat relatius al mes de febrer de 2021.

Es poden posar en contacte amb aquest despatx professional per qualsevol dubte o aclariment que puguin tenir sobre aquest tema.

Una salutació cordial,

Share this post